اجتماعیاستانی

رییس شورای شهر اسلامشهر:بهره برداری از ایستگاه میانی زباله در هشتمین هفته اجرای طرح ” اسلامشهر من”

رییس شورای اسلامشهر اسلامشهر گفت: ایستگاه میانی زباله در خارج از شهر یکی از اقدامات زیرساختی مدیریت شهری اسلامشهر است که در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی با در نظر گرفتن صرف و صلاح شهروندان اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش همسو نیوز به نقل از مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر،صبح امروز هشتم آذرماه در هشتمین هفته از اجرای طرح اسلامشهر من، مراسم افتتاح ایستگاه میانی پسماندهای شهری، ساختمان اداری و باسکول ۶۰ تنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر،با حضوز محسن حمیدی شهردار،داود حورزاده رییس شورای شهر،مرتضی خانعلی و حجت الاسلام ترکمن و رضا عظیمی اعضای شورای شهر اسلامشهر و دیگر مدیران و مسئولین مجموعه مدیریت شهری و شهرستانی برگزار شد.

داود حورزاده رییس شورای اسلامشهر اسلامشهر با بیان اینکه وجود ایستگاه میانی زباله در داخل شهرک سالور مشکلات عدیده ای رابرای شهروندان به همراه داشت، اظهار داشت: ایستگاه میانی زباله در خارج از شهر یکی از اقدامات زیرساختی مدیریت شهری اسلامشهر است که در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی با در نظر گرفتن صرف و صلاح شهروندان اجرا و به بهره برداری رسید.

وی گفت: احداث ایستگاه میانی زباله در محل کارخانه آسفالت با چند هدف به بهره برداری رسید که می توان به توسعه شهر در سالهای آتی، افزایش پذیرش زباله تا هزار تن که بیش از نیاز امروز است، اجرای باسکول مورد نیار، بستر مناسب برای ایجاد سامانه تفکیک زباله و همچنین ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، اشاره کرد.

داود حورزاده ضمن اشاره به اینکه این پروژه همچون پروژه های گذشته در قالب طرح ” اسلامشهر من” به بهره برداری رسید، افزود: این مجموعه دارای دو هزار ۵۰۰ متر مربع فضا و محوطه، باسکول ۶۰ تنی دو کاربرده در دو طبقه به مساحت ۲۷۵ متر مربع، سالن اداری و آمفی تئاتر در سه طبقه به مساحت ۷۰۰ متر مربع و همچنین سکوی میانی زباله است که در حوزه مدیریت پسماند نقش مهمی در توسعه زیرساخت های شهری را ایفا می کند.

رییس شورای شهر، با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر در حوزه توسعه زیرساخت های شهری نگاه وسیعی را دارند، اظهار کرد: از اینکه این پروژه ها در قالب طرح “اسلامشهر من” به بهره برداری رسید، این هدف دنبال می شود که نخست پروژ های مدیریت شهری اسلامشهر بر اساس زمانبندی مشخص تعریف، اجرا و به بهره برداری برسند و اینکه شهروندان اسلامشهری در جریان اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار بگیرند تا ما نیز بتوانیم در خصوص ایجاد اعتماد بیشتر و امید آفرینی در میان شهروندان موفق تر از گذشته عمل کنیم.

حورزاده با بیان اینکه اجرای این پروژه از چند بعد برای مدیریت شهری اسلامشهر قابل اهمیت است، گفت: مکان یابی اجرای این پروژه که در خارج از شهر انجام شده است که هم به نفع شهرداری بوده و هم اینکه هیچ مزاحمتی برای شهروندان ندارد. از سوی دیگر زمان اجرای آن است که خوشبختانه با حمایت های اعضای شورا و تلاش های مجموعه شهرداری و سازمان مدیریت پسماند، از آنچه که پیش بینی شده بود، سریعتر و در کمتر از یک سال به بهره برداری رسید. همچنین کاربرد این پروژه است که ضمن توسعه زیرساخت های شهری، با قابلیت پذیرش میزان زباله و همچنین وجود بستر مناسب برای سامانه تفکیک زباله، این پروژه را به یک نمونه خاص در استان تهران و میان شهرداری های استان تهران مطرح کرده است.

داود حورزاده رییس شورای اسلامش شهر اسلامشهر در پایان صحبت های خود یادآور شد: خدا را شاکریم که پس از گذشت کمتر از سه سال از عمر شورای دوره ششم، شاهد هستیم که در تمامی حوزه های شهری و سازمانهای شهرداری اسلامشهر، رشد، توسعه و شکوفایی صورت گرفته است. در حوزه حمل و نقل شهری، آرامستان و دارالسلام، آتش نشانی و خمات ایمنی، خدمات شهری، توسعه فضای سبز و بوستان های محلی، مدیریت پسماند و نظافت و رفت و روب محلات و به خصوص اجرای پروژه های بزرگ در سطح ملی، حرف های زیادی برای گفتن داریم که هرکدامشان نقش مهمی در توسعه اسلامشهر و رفاه آسایش شهروندان را بیشتر گذشته به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا