اجتماعیاستانیبهداشتو درمان

فرماندار شهر ری:ارتقا زیر ساخت حوزه سلامت مهم ترین اقدام دولت در خصوص بهداشت و درمان

به گزارش همسو نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری طی بازدید از مرکز آموزشی، درمانی و روانپزشکی رازی و دیدار با پرستاران و کادر درمان این مرکز، با اشاره به تلاش های طاقت فرسای کادر درمان به ویژه پرستاران در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تلاش کادر درمان در مقابله با این ویروس تلاشی ارزشمند است که اگر این تلاش و از خودگذشتگی ها نبود قطعا با مشکلات بسیاری روبه رو می شدیم.

معاون استاندار تهران افزود: مدیریت کنترل بیماری کرونا در کشور نتیجه اعمال سیاست های دولت در حوزه بهداشت و درمان، تحقق شعار ارتقا حوزه سلامت و مجاهدت کادر درمان و پرستاران است که قطعا همه مردم قدردان فداکاری این عزیزان هستند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: تا اردیبهشت ماه شاهد ثبات خوبی در کنترل بیماری کرونا وجود داشت و پس از آن شاهد موجی آسیب زننده در این موضوع بودیم که متاسفانه بسیاری از نیروهای کادر درمان و شهروندان را از دست دادیم و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به اعمال محدودیت ها و کنترل های بیشتر شد.

توکلی کجانی با اشاره به مشقت های اعمال محدودیت های کرونایی تصریح کرد: با وجود تعطیلی اصناف و مشکلات اقتصادی، مردم مشارکت خوبی را در رعایت محدودیت ها داشتند و در حال حاضر شرایط در کنترل است و امید است با تداوم این موضوع بتوان به نقطه مطلوبی برسیم.

وی سپس با اشاره به اقدامات حمایتی دولت در کمک به مردم آسیب دیده از کرونا و کادر درمان گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری و پیگیری های دولت در راستای پاسخ به بخشی از فداکاری کادر درمان، معوقات و کارانه های کادر درمان پرداخت و در ارتقا سطح خدمات دهی به پرستاران و پزشکان اقدامات موثری صورت گرفت.

معاون استاندار تهران در ادامه با اشاره به سرانه درمان شهرستان ری بیان کرد: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی فیروزآبادی در حال حاضر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است تا پایان سال با تجهیزات و امکانات کامل افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی همچنین افزود: در سطح استان تهران اعتبار خوبی برای کنترل ویروس کرونا به مراکز درمانی شهرستان ری اختصاص پیدا کرد و علاوه بر این گروه های جهادی نیز ورود بسیار خوبی را داشتند و در حال حاضر ۳۰ مسجد این شهرستان در حوزه اجرای طرح “حاج قاسم سلیمانی” بدون هیچ گونه اعتبار دولتی در حال فعالیت هستند.

فرماندار ویژه ری در پایان با اشاره به ضرورت بهسازی محوطه داخلی و ساختمان های بیمارستان رازی خاطرنشان کرد: تامین اعتبارات لازم مجموعه ای با این قدمت و درجهت حفظ آن و همچنین ثبت در میراث فرهنگی جز اولویت های قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا