اجتماعیاستانی

کادر درمانی روح خود را با روح بیمار پیوند بدهند

به گزارش همسو نیوز،حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم،در ابتدای برنامه آموزشی غربالگری سلامت روان سالمندان که برای پزشکان دست‌اندرکار طرح پایش سلامت بازنشستگان شهرداری تهران برگزار شده بود، گفت: حوزه سلامت روان حوزه مهمی است که متناسب با اهمیت آن مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در این حوزه، نتایج ملموسی به دست نمی‌دهد، ادامه داد: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که شرایط متفاوت از شرایط دیگر کشورها است و به دلیل شرایط خاص امکان دارد یأس و ناامیدی که یکی از مهمترین آسیب‌های روانی محسوب می‌شود، بر جامعه مسلط شود و خدای نکرده جامعه مأیوسی داشته باشیم.

چوبینه با تأکید بر اینکه قشری که امروز می‌تواند زخم‌های افراد را التیام بخشد و جامعه را امیدوارتر از پیش کند، پزشکان است، افزود: شاید قلم شعرا و طنز طنازان نتواند پاسخگوی تألمات باشد اما پزشکان که انصافا در سال‌های اخیر مورد هجمه‌های زیادی قرار گرفتند، می‌توانند همدم و مونس گرفتاری‌های بیماران و مردم باشند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه در کشور ما آرمان‌ها و سیاست‌هایی داریم که ممکن است هزینه‌هایی را بر مردم تحمیل کند، اظهار کرد: هر کدام از ما اگر به یک نفر کمک کنیم و آرامش و نشاط و امید را به او برگردانیم، حتما کمکی به کل جامعه محسوب می‌شود و پیش خداوند هم مأجور خواهد بود.

وی با اشاره به اعلام زنگ خطر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بحرانی شدن وضعیت سلامت روان جامعه گفت: ما باید از سرآمدان حوزه سلامت روان کمک بگیریم تا در درمان و معاینات پزشکی، این حوزه نیز مورد نظر قرار بگیرد.

چوبینه ادامه داد: حتی در کشورهایی که احساس شادی و امید بالاست نیز پزشکی مورد قبول واقع می شود که به آنها گوش کند و بر اساس حالات روحی‌شان با آنها برخورد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه روح انسان‌هاست که آنها را به هم پیوند می‌زند، افزود: اگر کادر درمان ما روحشان را با روح بیمار پیوند بدهند، قطعا اعتماد بهتری حاصل می‌شود، نگاه‌ها نزدیکتر می‌شود و انشااله فرآیند درمان نیز جواب بهتری می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان با اشاره به آغاز پایش سلامت بازنشستگان شهرداری تهران از هفته آینده گفت: در پایش سلامت بازنشستگان باید به احوال روحی آنها توجه ویژه شود. باید سنگ صبور آنها بود و نسخه‌هایی برای دل و جان آنها نوشت.

در ادامه این برنامه، کارگاه‌هایی با موضوعات «ابزار غربالگری اختلالات روانی GHQ28»، «اختلالات سایکوسوماتیک سالمندان»، «اضطراب و افسردگی در سالمندان» و «اختلالات شایع در سالمندان» با حضور اساتید مدعو برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا