اجتماعیاستانیاقتصادیدسته‌بندی نشدهسیاسیفرهنگیورزشی

دومین حکم نهایی حبس ابد برای دبیرکل اخوان المسلمین مصر صادر شد

[ad_1]

دادگاه تجدیدنظر مصر امروز (سه‌شنبه) در حکمی نهایی حبس ابد دبیرکل اخوان المسلمین مصر را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های محلی مصر گزارش داد، دادگاه تجدیدنظر اعتراض محمد بدیع دبیرکل اخوان المسلمین و دیگر رهبران اخوان در پرونده “وقایع خشونت‌آمیز العدوه” در استان المنیا در مرکز مصر را رد کرد.

براساس گزارش‌های رسانه‌های مصر، دادگاه در حکمی نهایی حبس ابد بدیع و احکام حبس ابد و حبس‌هایی با سال‌های متفاوت علیه ۲۴۸ تن دیگر در این پرونده را تایید کرد.

این دومین حکم حبس ابد علیه بدیع طی یک هفته است زیرا دادگاه تجدیدنظر روز پنج‌شنبه حکم نهایی حبس ابد برای بدیع را در پرونده “وقایع دفتر ارشاد” صادر کرد.

به طور کل حکم امروز هفتمین حکم در نوع خود علیه بدیع است او در پنج پرونده معروف به نام‌های “بستن مسیر قلیو”، “وقایع اسماعیلیه” ، “اتاق عملیات چهارم”، “وقایع دفتر ارشاد” و “وقایع خشونت آمیز العدوه” در حال محاکمه است.

بدیع همچنین با احکام حبس ۱۰ سال در پرونده “وقایع بنی سویف”‌، سه سال حبس در پرونده “اهانت به دستگاه قضا”  در کنار تایید حکم قضایی درج نامش در لیست‌های تروریستی با حبس سه ساله مواجه است.

دبیرکل اخوان المسلمین (۷۴ ساله) هشتمین دبیرکل این گروه است که در اوت ۲۰۱۳ در قاهره به اتهاماتی نظیر ارتکاب و دعوت به اقدمات خشونت آمیز که کلا همه را رد کرده، بازداشت شد.

او در حال حاضر در ۴۸ پرونده در هشت استان مصر در حال محاکمه بوده و در پرونده‌های دیگر هم مجددا محاکمه خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]
منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا