چ. ژوئن 24th, 2026

باشگاه خبرنگاران همسو نیوز

سامانه خبری کل کشور

طرح انضباط شهری در شهرک واوان اسلامشهر اجرا می شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری همسو نیوز،علی نعمتی شهردار منطقه ۳ (واوان) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ثمره نیوز،در خصوص طرح نظم و انضباط شهری گفت:طی  مراجعات و تماس های مکرر شهروندان شریف شهرک واوان شهرستان اسلامشهر،با مجموعه شهرداری منطقه ۳(واوان) ،مبنی بر تجاوز برخی واحدهای صنفی به معابر عمومی و مسدود کردن مسیرهای تردد شهروندان  با هماهنگی دادستانی شهرستان و نیروی انتظامی طرح تذکر و جمع آوری اقلامی که توسط برخی صنوف به پیاده روها قرار داشت، با حضور مجموعه شهرداری منطقه،رئیس کلانتری ۱۲ واوان و رئیس پلیس راهور اسلامشهر مدتی است در حال انجام است و این طرح مقطعی نخواهد بود.

نعمتی گفت: مغازه‌داران با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده‌رو و معابر عمومی موجب اخلال در رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند و همچنین از فضای عبور و مرور نیز تصویری نازیبا و آشفته می‌سازند و ضمن ایجاد خطر، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند.

شهردار منطقه ۳ واوان گفت:مجموعه شهردرای منطقه ۳ اسلامشهر،ابتدا تذکرات لازم را در خصوص نوع تخلف با رعایت کامل اصول و قوانین به واحد صنفی متخلف داده می شود و در صورتی که طی مهلت داده شده اقدامی در خصوص جمع آوری اقلام مسدود کننده معابر از طرف فرد دریافت کننده تذکر صورت نپذیرد طبق قوانین و مقررات اقدام به جمع آوری و آزاد سازی معابر می کنیم.

نعمتی در ادامه افزود:از همه مغازه داران زحمت کش و شریف شهرک واوان که اقلام خود را در مسیرهای عبوری قرارداده و باعث مسدودی مسیرهای عبوری شهروندان گرامی این شهرک شده اند تقاضا داریم تا با رعایت قانون و رعایت حقوق شهروندان قدم های موثری را برداشته و مجموعه شهرداری منطقه ۳ را در این راه یاری نمایند.

علی نعمتی در پایان اظهار داشت:بهتر است شهروندان قبل از ایجاد شغل جدید موقعیت محل کسب را متناسب با نوع شغلی که تصمیم دارند انتخاب و دایر کنند تا ناچار به استفاده از پیاده رو نشوند، زیرا بیرون گذاشتن کالا دلیل فروش بیشتر نیست، آنچه مشتری را جذب می‌کند، زیبایی و نظم واحد صنفی است.

لازم به یادآوری است، طبق تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون٬ شهرداری‌ها موظف هستند تا از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی که حق استفاده از محل‌های عمومی برای هر شهروندی می‌باشد جلوگیری نماید.

بنا بر این گزارش،سد معبر جرم محسوب شده و قانونگذار به طور صریح در ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی اعلام داشته که هر کس اقدام به هر گونه تجاوز و تصرف یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در املاک متعلق به دولت یا شرکت های دولتی وابسته به دولت یا شهرداریها و … انجام دهد٬ به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

حسین رشیدی