اجتماعیاستانی

اقدامات مدیریت بحران باعث تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری پایتخت و سامانه‌های به کار رفته در این مرکز با اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخش‌های پیشگیری، آمادگی، مشارکت‌های مردمی و پدافند غیرعامل آشنا شد.

به گزارش همسو نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیرکل سرمایه انسانی و جمعی از مدیران این معاونت و مدیران سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، دکتر علی نصیری رئیس سازمان با ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها به معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان پرداخت و با اشاره به این که ظرفیت کنونی مدیریت بحران در تهران در هیچ یک از کلانشهرها و استان‌های کشور قابل مشاهده نیست ، توضیحاتی در خصوص این جایگاه و اهمیت آن ارائه داد.

بنابراین گزارش وی در ادامه ضمن معرفی بخش‌های مختلف سازمان ، توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی 15 گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران ، شرح وظایف آنها، مصوبات احصا شده و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

دکتر نصیری در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران ، تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی‌کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، ارائه گزارش از فعالیت تیم‌های ارزیابی ایمنی در سطح تهران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران ، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری و اقدامات انجام گرفته در خصوص فعالیت گروه‌های دوام موضوعات دیگری بود که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه دکتر مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از این مجموعه به عنوان مجموعه‌ای پویا نام برد که اقداماتش در سطح پایتخت منجر به تقویت سرمایه اجتماعی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های مردمی بر ضرورت توجه بیشتر به آموزش‌ دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد و همچنین از تربیت نیروی انسانی با استفاده از ظرفیت دانشگاهی به عنوان یکی از ضروریات کار نام برد.

در ادامه این جلسه نیز موضوعات مربوط به نیروی انسانی و برنامه‌ریزی سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا