س. ژوئن 23rd, 2026

باشگاه خبرنگاران همسو نیوز

سامانه خبری کل کشور

استقبال شهرداری منطقه ۲پایتخت از نوروز

به گزارش همسو نیوز،رسول کشت پور شهردار منطقه2 تهران، با اعلام این خبر گفت: سال ۹۸روزهای پایانی خود را تجربه میکند و تقویم خبر از آمدن نوروز می دهد و با وجود اینکه روزهای اسفند ماه امسال با توصیه های موکد رعایت بهداشت فردی و جمعی برای مقابله با ویروس کرونا عجین شده است در این ایام ضمن رعایت نکات بهداشتی و با همدلی به استقبال از بهار و سال نو می رویم .

رسول کشت پور به اهمیت اجرای طرح استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: اقدامات و فعالیتهای معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲و بالاخص حوزه فضای سبز آن،از چند ماه پیش آغاز شده است و این منطقه با فضای سبزی در حدود ۱۹۸۲هکتار و تعداد ۲۰۹بوستان در روزهای پایانی سال فعالیتهای خود را به لحاظ کمی و کیفی بیستر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاشت نشائ فصلی، نهال و درختچه و بهسازی و واکاری فضای سبز در آستانه فرارسیدن بهار از مهمترین اقدامات مدیریت شهری است گفت:تا کنون نشائ فصلی گونه های گیاهی چون بنفشه،شب بو ،سیکلمه،همیشه بهار و غیره در مساحتی حدود ۹۰۰۰متر مربع از فضای حاشیه بزرگراه ها و بوستانها و رفیوژهای سطح منطقه کاشته شده است .

شهردار متطقه ۲ با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن روز درختکاری در ۱۵اسفند ماه و در نهضت درختکاری تا کنون بیش از ۱۲۵۰۰اصله نهال توت کاکوزا،چنار،زیتون تلخ،اقاقیا،سرو و انواع نهال میوه در سطح منطقه کاشته شده است و کاشت تعداد ۳۸۰۰۰اصله نهال جمعا در نهضت درختکاری در دستور کار حوزه فضای سبز این منطقه قراردارد افزود: واکاری و بهسازی رفیوژهای میانی سطح منطقه نیز با کاشت ۵۴۴۴ اصله درختچه از سایر اقداماتی است که برای استقبال از نوروز در این منطقه صورت گرفته است .

وی بر ضرورت افزایش روحیه شادی و نشاط در شهروندان و تزریق امید و همدلی بر فضای شهر در این روزها تاکید کرد و افزود : بهسازی ، رفع نقص و افزایش کیفیت سیستم های روشنایی ،سرویس های بهداشتی،لوازم بازی و لوازم بدنسازی بوستانها، سیستم آبرسانی، رنگ آمیزی و تعمیر مبلمان پارکی،نیمکت ها،سطل های زباله، شیرهای آبخوری ،آلاچیق ها،ساعت ها و رنگ آمیزی و ایمن سازی و رفع نقص آب نماهای سطح منطقه از دیگر اقدامات این منطقه در اجرای طرح استقبال از سال نو بوده است .